Zo strany študentov:
- Čo mám robiť, ak ma vyučujúci nechce pripustiť na skúšku z dôvodu, že v AIS nemám vložený zápočet, ktorý som v riadnom termíne získal?
Požiadajte vyučujúceho (skúšajúceho), aby si Vašu informáciu, že máte udelený zápočet overil u vyučujúceho, ktorý Vám ho udelil. Skúšajúci by Vás mal na skúšku pripustiť.
- Môžem sa zúčastniť na skúške aj ak som sa neprihlásil na určitý termín skúšky cez AIS?
Študent je povinný sa prihlásiť na skúšku cez AIS. V odôvodnených prípadoch a po konzultácii so skúšajúcim sa skúšky zúčastniť môže.
- Ako si môžem dať žiadosť o mimoriadny (dekanský) termín?
Mimoriadny alebo dekanský termín neexistuje. Študent má v súlade so Študijným poriadkom nárok na jeden riadny a 2 opravné termíny na vykonanie skúšky.
- Prečo je potrebné si kontrolovať mailovú schránku v rámci systému AIS?
(xpriezvisko@is.stuba.sk)
Cez AIS sa posielajú dôležité mailové správy zo študijného oddelenia a od vyučujúcich z katedier.
POZOR! Poštu z tohto konta je možné zasielať len v rámci AIS.
- Musím si kontrolovať zapísané známky a zápočty a prečo?
Je vo Vašom záujme si známky priebežne kontrolovať. Predídete zbytočným problémom. Vložené známky ovplyvňujú študijný priemer, dôležitý pri prideľovaní ubytovania, pri posudzovaní nároku na štipendiá, pri ukončovaní štúdia, pri kontrole kreditov na postup do vyššieho ročníka...
- Čo mám robiť, ak zistím nezrovnalosti v zápisoch známok a zápočtov v AIS?
Okamžite kontaktovať skúšajúceho ( učiteľa). Integrátor ani študijné oddelenie Vám v tomto prípade nepomôžu.
- Čo mám robiť, ak sa mi zmenia osobné údaje ( priezvisko, bydlisko...)?
Všetky zmeny treba v čase stránkových hodín nahlásiť u svojej študijnej referentky.DOPLNENÉ 13.6.2008 - V položke „Zobrazenie a tlač rozvrhov“ by malo po prihlásení z počítača na MTF automaticky hneď voliť rozvrh na fakulte MTF, aby sa nebolo treba k tomu preklikávať, k všeobecnejšej voľbe rozvrhov by sa dalo dostať cez odkazy dole - cez ponuku
Cez ponuku ˝Výber podľa pracoviska˝ sa na rozvrhy MTF dostanete jediným kliknutím - V rozvrhu by sa mala dať využívať možnosť že študenti sa budú zapisovať na termín cvičenia; v súčasnosti študenti ktorí opakujú predmet sú braní ako „študenti bez cvičenia“, a cvičiaci sa k nim v AIS vôbec nedostane, zápočet im môže zapísať iba ak má pridelené práva skúšajúceho
Ak pri zostavovaní rozvrhu nie je rozvrhová akcia obmedzená ročníkom, št.programom alebo št.skupinou, potom aj študenti, ktorí opakujú predmet, môžu byť prihlásení na konkrétnu rozvrhovú akciu - Pri založení e-prihlášky si uchádzač nemá možnosť vybrať miesto štúdia, ak fakulta ponúka aj štúdium na det. pracoviskách
Miesto štúdia sa vybrať dá
Zo strany učiteľov:
- Prečo je potrebné si kontrolovať mailovú schránku v rámci systému AIS?
(priezvisko@is.stuba.sk)
Cez AIS sa posielajú dôležité mailové správy zo študijného oddelenia a môže touto formou prebiehať komunikácia so študentmi.
- Kedy najneskôr musím zapísať do AIS udelené zápočty, známky z klasifikovaných zápočtov a skúšok?
Zápočty je nutné zapísať v poslednom týždni semestra, najneskôr do konca skúškového obdobia príslušného semestra!! ( Zápočet udelený v zimnom semestri sa musí zapísať do systému v zimnom skúškovom období, nie je možné ho zapísať v lete).
Klasifikované zápočty a skúšky - udelené známky sa musia zapísať v príslušnom semestri.
- Ako mám postupovať, ak ma po ukončení skúškového obdobia študent upozorní ( alebo to zistím ja), že som zabudol zapísať udelenú známku do AIS?
Nezapísanie zápočtu a známok z klasifikovaných zápočtoch a skúšok sa bezodkladne musí nahlásiť na študijné oddelenie fakulty písomne podpísané riaditeľom ústavu na pripravených tlačivách dostupných na sekretariátoch ústavov.
Vyučujúci je povinný zapísať známky a zápočty v horeuvedených termínoch a dodatočne môže žiadať o zápis cez štud. oddelenie iba vo výnimočných prípadoch
DOPLNENÉ 13.6.2008 - Pri editovaní sylabu nového predmetu umožniť kopírovanie celého sylabu iného predmetu, napr. ten istý predmet má rovnaký názov a rozsah, ale iné číslo pre štud.program technické materiály a výrobné zar. a systémy. Z toho dôvodu je nutné ten istý sylabus pre predmet editovať dvakrát. To isté platí pre predmety na dennom i externom štúdiu s rôznymi číslami
a) v tomto prípade sa jedná len o prvotné naplnenie sylabov, nie je to pravidelná činnosť garanta ani integrátorov
b) pracujeme na tom, aby sa predmety s rovnakým názvom nevyskytovali v katalógu predmetov pod viacerými kódmi - Voľba „Automatické dopĺňanie hodnotení“ by sa mala vzťahovať LEN na študentov prihlásených na daný termín, nie na všetkých študentov
Táto aplikácia nie je vytvorená pre použitie po termínoch, má sa použiť až úplne na konci skúškového obdobia - Pri vypisovaní termínov; pokiaľ je spoločný termín pre externé aj denné štúdium sa musí nahodiť dvakrát
Ak majú študenti na rôznych formách štúdia zapísané predmety s inými kódmi, musia byť termíny vypísané zvlášť, nedá sa vypísať spoločný termín pre viac kódov predmetov - Ochranná zapisovacia lehota pri termíne skúšky by mala byť v dňoch, nie v minútach
Väčšina užívateľov je za ˝minúty˝ - Všetky dátumové položky by mali mať možnosť zadávanie pomocou Dátumovník-a
Je predpoklad, že táto funkčnosť do AIS v budúcnosti prirodzene pribudne - Oddeliť zadávanie dátumu a času zvlášť (napr. pri zadávaní termínov na skúšanie)
Tento formát je daný typom položky v databáze ORACLE a je zbytočné umelo z toho vytvárať dve položky - Technická podpora je obmedzená len na osobnú alebo mailovú komunikáciu – užívatelia by uvítali existenciu databázy problémov a riešení (aj keď systém túto funkciu má, nie je systémovo napĺňaná a využívaná) ako aj možnosť diskusie s inými užívateľmi systém
Uvažujeme nad tým, že v aplikácii Diskusné fóra vytvoríme takýto priestor, o čom budete následne informovaní - Užívateľské prístupové práva sú viazané hlavne na predmet výučby, z čoho vyplývajú problémy napríklad pri zostavovaní e-Learningových modulov: tvorca modulu nemá možnosť kontroly z pohľadu užívateľa(študenta)
V spolupráci s fakultným integrátorom sa môže tvorca modulu pozrieť, ako to vidí študent - Vloženie e-learningu do systému je veľmi zložité, hlavne v časti s vytváraním podpôr, táto časť zaberá zbytočne veľa času, najmä keď je e-learning vytváraný hlavne z dokumentov, ktoré sa už nebudú upravovať (napr. vo formáte .pdf či .jpeg)
Názor bol tlmočený autorskému tímu k úvahe o prepracovaní v novšej verzii programu - V „Záznamníku učiteľa“ je potrebné, aby hneď pri názve predmetu boli uvedené aj počty študentov (aby bolo hneď vidieť, na ktorých predmetoch nie sú vôbec študenti, a nie až vtedy, keď človek ten predmet otvorí)
Po schválení na porade prodekanov bude požiadavka zadaná autorskému tímu na dopracovanie - Pri vedení práce študenta ústavu vedúcim z iného ústavu je na zadaní práce uvedený ústav vedúceho a nie študenta (zaviesť externý pomer)
V AIS študent na ústav nepatrí, preto ho nie je možné zistiť. Riešením je vytvoriť v AIS externý pomer vedúceho práce na požadovanom pracovisku. Iné riešenie je už len úplné zrušenie väzby vedúceho práce a jeho pracoviska na pracovisko práce. - Do položky Moja výučba/Záznamník učiteľa/ .../Študenti a kontakty pridať pre blokové akcie možnosť výberu študentov podľa miesta štúdia
Akceptované na dopracovanie - Garantovi študijného programu, prípadne aj študijnému poradcovi študijného programu, by sa mal umožniť prístup ku všetkým študentom ŠP bez ohľadu na to, či ich učí, alebo nie - dôležité je to pri informovaní študentov hlavne na detašovaných pracoviskách
Akceptované na dopracovanie - Do zobrazení a do vygenerovaného PDF súboru so zoznamom študentov prihlásených na skúšku by bolo vhodné doplniť informáciu, čí študent má/nemá zápočet, príp. pridať túto informáciu ako voliteľnú
Akceptované na dopracovanie - Využívať možnosť objednávania miestností v AIS na skúšanie, pritom by mal AIS upozorniť, že miestnosť je už obsadená; napr. vo veľkých miestnostiach by mohlo byť súčasne viacero písomiek, ale aby o sebe jednotliví skúšajúci vedeli, a vedeli, koľko študentov tam bude, prípadne by si upravili kapacitu svojho termínu
Akceptované na dopracovanie - V prípade že má predmet ukončenie len ako klasifikovaný zápočet alebo obyčajný zápočet, navrhujeme, aby nebola v časti „priebežné hodnotenie“ položka pre zápis zápočtu (požadovať sa bude pre ukončenie zápočtom neotvárať zápočtový hárok)
Akceptované na dopracovanie - Pre predmety Bakalárska práca a Diplomová práca umožniť garantovi predmetu, príp. administratíve tlač zadaní bak. a dipl. prác (možno presunúť na katedry/ ústavy)
Akceptované na dopracovanie - Z pohľadu vkladania súborov do e-learningu je nepríjemné hlavne obmedzenie veľkosti niektorých typov súborov, napr. .pdf na 1 MB, čo je v prípade vkladania súboru s niekoľkými obrázkami takmer nemožné) – obmedzenie veľkosti e-learningu na 100 MB je v poriadku, ale samotné rozdelenie veľkosti jednotlivých súborov by malo byť ponechané na autorov
Je potrebné vyjadrenie CVT a správcov databázy - Pre všetkých učiteľov sprístupniť zoznamy študentov podľa študijných skupín, u externého štúdia a denného štúdia kombinovanou metódou podľa miesta štúdia (vyrobiť zoznam s výstupom do xls so zoradením podľa skupín)
Akceptované na dopracovanie - Chýba administratívny modul pre spravovanie záverečných prác (tvorba prehľadov o počte vypísaných prác pracovníkmi, prehľad stavu prác, možnosť jednoduchých pravopisných korekcií v zadaniach prác (navrhujeme zmeniť finálny formát generovaného zadania z PDF na RTF)
Čiastočne akceptované na dopracovanie - Navrhujeme doplniť, resp. aktualizovať hodinovú dotáciu (rozsahy) predmetov podľa študijného plánu na príslušný ak. rok
Čiastočne doplnené, ďalej sa priebežne dopĺňa - Pri zápise známky zo skúšky zvážiť pridanie možnosti pre skúšajúceho ospravedlniť neúčasť na skúške zo závažných dôvodov (ochorenie, meškanie spojov, ...) tak, aby študent o daný termín neprišiel, resp. skúšajúci nebol nútený fingovane zapisovať známky s iným dátumom, ako bol študent reálne na skúške
Študent o daný termín nepríde, keď ho skúšajúci cez ˝Manipulácia so študentami na termíne˝ odhlási - Zadávanie novej záverečnej práce – položky zoznamu Ústav obsahuje irelevantné údaje (katedry)
Chyba bola odstránená - Menoslovy študentov zverejniť v AIS už pred semestrom, aby bol možný mailový kontakt od prvej konzultácie (rozvrh je už od prvého týždňa a pre kombinovanú formu je potrebné zadávať zadania, literatúru, sylabus, ... )
Jednoduchý menoslov študentov ešte pred fyzickým prebehnutím zápisov do štúdia v nasledujúcom období má k dispozícii garant predmetu, ale zoznamy študentov pre hromadnú korešpodenciu je možné získať v AIS až po uskutočnení zápisov, kedy sa naplnia zoznamy študentov v predmetoch - V rozvrhu definovať bakalársky aj inžiniersky stupeň, v súčasnosti je definovaný len ročník: 1,2,3,4,5. Potom by malo byť: 1b, 2b, 3b, 4b, 1Ing, 2Ing, 3Ing
Je definovaný v ˝type štúdia˝ - Rozlíšiť predmety pre študentov dennej prezenčnej formy (DPM) a dennej kombinovanej formy (DKM),v súčasnosti sú na predmetoch títo študenti spolu pomiešaní
Vklasických zoznamoch študentov aj v skúškových správach je možné vybraním formy štúdia oddeliť študentov dennej prezenčnej formy od dennej kombinovanej formy
DOPLNENÉ 15.8.2008
Pribudla ďalšia možnosť pri práci so študentmi, konkrétne pribudol nový filter “Zobraziť prehľad študentov“. Týmto filtrom sa dajú zobraziť rôzne skupiny predmetov, ktoré nebolo možné zobraziť filtrom „Zobraziť prehľad študentov pre cvičenie”. Je možné pracovať len s jedným filtrom.
Podľa oprávnení a možností predmetov a zapísaných študentov je možné si zobraziť študentov:
- Všetkých mojich rozvrhových akcií
- Všetky cvičenia
- Študentov prezenčnej formy
- Všetky cvičenia konkrétneho vyučujúceho
- Konzultačných študentov
Rôzne:
- Stratil som prístupové heslo do AIS. Čo mám robiť?
Navštívte v stránkových hodinách študijného oddelenia integrátorku AIS na fakulte Mgr. Kopčanovú ( OKIS, č. dverí 091 pav. Z- prízemie) buď osobne alebo mailom ( alena.kopcanova@stuba.sk).
- Odkiaľ je možné sa prihlásiť do AIS?
Z ľubovoľného počítača pripojeného na internet!!! Pozor pri prihlasovaní z nezabezpečených počítačov ( napr. internet caffe) nezakliknite možnosť uložiť heslo!!!!!
- Ako sa mám odhlásiť z AIS, ak používam alternatívny prehliadač ( Firefox...)?
Po kliknutí na Odhlásenie z informačného systému je ešte nutné zavrieť okno prehliadača ( kliknúť na krížik v pravom hornom rohu obrazovky).
DOPLNENÉ 13.6.2008 - Prehľadnejšie spraviť úvodnú stránku do AIS, najmä voľby „prihlásiť“ a „odhlásiť“ zvýrazniť a umiestniť hore na stránku
Názor bol tlmočený autorskému tímu k úvahe o prepracovaní v novšej verzii programu. - Štylistické a gramatické chyby systému, AIS má problémy s jazykovou mutáciou – obsahuje veľa českých výrazov alebo čechizmov
Konkrétne existujúce čechizmy možno zasielať univerzitnej integrátorke Ing. Bujdákove (E-mail: andrea.bujdakova@)stuba.sk), ktorá zabezpečí opravu. - Správy odosielané poštou v rámci AIS by sa mohli automaticky ukladať do odoslanej pošty (ak sa napr. riešia odovzdané práce a každému študentovi je potrebné okomentovať samostatne prácu, tieto maily sú spravidla pri prípadnej ďalšej požadovanej kontrole už nedostupné)
Užívateľ AIS má možnosť sám si nastaviť ukladanie správ - „Koľko mi zostáva dovolenky?“ – nefunguje
Čaká sa na vyriešenie ekonomického systému - Doplniť do uchádzača možnosť štatistiky pre uchádzačov podľa štud. programov a miesta štúdia
Bolo doplnené - K zoznamu študentov, požadujúcich registráciu predmetu, pridať identifikáciu štúdia (štud.program, ročník študijná sk., miesto štúdia)
Akceptované na dopracovanie - Zobrazovanie predmetov, ktoré sa nevyučujú alebo si ich študenti nezvolili
Predmety povinne voliteľné a výberové, aj keď si ich študenti nezvolia, nemožno zo Záznamníka učiteľa odstrániť, nevyučované predmety by sa v ak.r. 2008-2009 už objavovať nemali - Nesprávny názov katedry 066200 Katedra aplikovanej informatiky (správny názov je Katedra aplikovanej informatiky a automatizácie)
Názvy pracovísk preberá AIS z personálnej agendy MAGION - Zoznam zamestnancov v časti Portál verejných informácií – Pracoviská na STU – MTF – Pracoviská – UIAM – Katedra aplikovanej informatiky – Zamestnanci je neúplný
Treba uviesť konkrétne mená, riešenie bude v zaradení do číselníka stredísk v personálnej agende Magion - Pri Editovaní sylabov v sklade predmetov je uvedený nesprávny garant predmetu (doc. Vaský pre predmety UIAM)
Nedostatok bol čiastočne odstránený, pracuje sa na aktuálnom doplnení údajov v celom sklade predmetov
V prípade, že máte námety na ďalšie otázky, zašlite ich cez Black Box.