Dňa 31. 8. 2012 skončila platnosť práva udeľovať MTF STU titul v nasledujúcich učiteľských študijných programoch:
- Učiteľstvo praktických predmetov v technických odboroch (Bc. stupeň),
- Učiteľstvo technických profesijných predmetov (Ing. stupeň),
- Didaktika technických profesijných predmetov (PhD. stupeň).
Pedagogické vzdelávanie technickej inteligencie bolo v prostredí vysokého technického školstva na Slovensku unikátne. Zabezpečujúce pracovisko (katedra a neskôr ústav) malo akreditované študijné programy na všetkých troch stupňoch štúdia a počas svojej existencie vychovalo stovky absolventov. O štúdium bol zo strany študentov mimoriadny záujem. V komplexnej akreditácii v roku 2009 Akreditačná komisia pri Vláde Slovenskej republiky akceptovala ako garanta profesora s technickou profiláciou a ako spolugarantov docentov z odborov pedagogika a psychológia. Pri príprave ďalšej akreditácie sme sa ale od zástupcov pracovnej skupiny Akreditačnej komisie v roku 2011 dozvedeli, že je požadovaný garant - profesor z oblasti pedagogiky alebo psychológie. Takým naša fakulta nedisponovala a ani nedisponuje. Vedenie fakulty počas približne ročného obdobia venovalo riešeniu problému enormné úsilie. Rokovalo s Akreditačnou komisiou a oslovilo viacerých potenciálnych garantov z iných inštitúcií.
Napriek tejto snahe sa pre pedagogické študijné programy na MTF STU nepodarilo zabezpečiť vhodných garantov. Študijné programy Učiteľstvo praktických predmetov v technických odboroch (Bc. stupeň), Učiteľstvo technických profesijných predmetov (Ing. stupeň) a Didaktika technických profesijných predmetov (PhD. stupeň) teda na MTF STU končia.
V čase platnosti akreditácie sa podarilo úspešne ukončiť štúdium takmer všetkým študentom na končiacich programoch. 3 študenti bakalárskeho a 10 študenti doktorandského stupňa ukončia štúdium na PF UKF v Nitre.
Pre MTF tak skončila významná kapitola jej histórie. Túto začalo písať rektorátne pracovisko SVŠT pod vedením pána profesora Dušana Drienskeho koncom šesťdesiatych a začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia, ktoré patrilo k priekopníkom inžinierskej peagogiky v rámci Európy aj v oblasti výskumu. Dodnes má STU a MTF STU významné zastúpenie v celosvetových profesných organizáciách zasvätených inžinierskej pedagogike - IGIP a SEFI.
Triezve prognózy do budúcnosti nedávajú veľa nádeje na obnovenie či už pedagogických alebo výskumných aktivít v tejto oblasti na našej technickej univerzite či fakulte.
Chcel by som ako dekan poďakovať všetkým našim, dnes už aj bývalým zamestnankyniam a zamestnancom Ústavu inžinierskej pedagogiky a humanitných vied a neskôr Katedry inžinierskej pedagogiky, za bezproblémové zvládnutie kritických situácií, ktoré ukončenie akreditácie študijných programov v poslednom období so sebou prinieslo.