SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE
Materiálovotechnologická fakulta
Katedra inžinierskej pedagogiky a psychológie
Katedra odbornej jazykovej pripravy
Internationale Gesellschaft fűr Ingenieurpädagogik - IGIP Klagenfurt
Informačná spoločnosť pre výchovu a vzdelávanie ZSVTS Bratislava
pod záštitou MŠ SR
vás
11. - 12. mája 2006
pozývajú na 7. medzinárodnú vedeckú konferenciu
SCHOLA 2006
tematicky zameranú na
KVALITU VÝCHOVY A VZDELÁVANIA
Bratislava
Cieľom konferencie je vytvoriť prostredie pre prezentáciu a porovnanie výsledkov pedagogickej a vedeckovýskumnej činnosti v oblasti kvality výchovy a vzdelávania.
OBSAHOVÉ ZAMERANIE KONFERENCIE
• Kvalita vzdelávacieho systému.
• Kvalita školy.
• Kvalita vyučovacieho procesu.
• Kvalita učenia.
• Kľúčové kompetencie inžiniera - učiteľa.
• Systémy manažérstva kvality školy.
• Samohodnotenie školy.
• Metódy používané pri manažérstve kvality.
• Postup pri zavádzaní manažérstva kvality na škole.
• Zavádzanie predmetu (modulu) Kvalita školy (kvalita výchovy a vzdelávania, TQM vo vzdelávaní a pod.) do prípravy učiteľov.
• Inžinierska pedagogika.
ODBORNÍ GARANTI KONFERENCIE
- Em.O.Univ.-prof. Dipl.-Ing. Dr.phil.DDDr.h.c. Adolf Melezinek, Universität Klagenfurt, Rakúsko
- prof. PhDr. Ing. Ivan Turek, CSc., Katedra inžinierskej pedagogiky a psychológie MtF STU Bratislava, SR
- prof. Ing. Peter Plavčan, PhD., Ministerstvo školstva SR
VEDECKÁ RADA KONFERENCIE
Predseda vedeckej rady konferencie:
prof. Ing. Jozef Sablik, CSc., SR
Podpredseda vedeckej rady konferencie:
prof. PhDr. Ing. Ivan Turek, CSc., SR
Členovia vedeckej rady konferencie:
doc. Ing. Alexander Albert, CSc., SR doc. PhDr. Martin Bílek, PhD.,ČR prof. Ing. Pavel Cyrus, CSc., ČR prof. Ing. Dušan Driensky, CSc., SR prof. Ing. Dr. János Ginstler, MR doc. Ing. Roman Hrmo, PhD., SR prof. RNDr. Ján Kalužný PhD., SR doc. Ing. PhDr. Jan Kostelník, PhD., SR Ing. Katarína Krelová, PhD., SR prof. Ing. Tomáš Kozík, DrSc., SR doc. Ing. Mariana Kundrátová, CSc., SR As. Prof. Ing. Antonín Malach, CSc., ČR prof. Dr. Ing. José Meden Sanjuan, Španielsko prof. Dr. Dr. Adolf Melezinek, Rakúsko prof. Dr. Ivan Podolski, Rusko doc. PhDr. Viera Prusáková, CSc., SR prof. Dr. Jozef Rüttzel, SRN prof. Ing. Milan Slavík, CSc., ČR prof. Ing. Rudolf Šlosár, PhD., SR As. Prof. Kevin Taylor, USA prof. Dr. hab. Stanislawa Zamkowska, PR Dipl. Ing. Dittmar Zoder, Rakúsko |
ORGANIZAČNÝ VÝBOR
predseda:
doc. Ing. Roman Hrmo, PhD.
členovia:
Ing. Alexander Hambalík, PhD.
Ing. Katarína Krelová, PhD.
Mgr. Juraj Miština
MIESTO KONANIA KONFERENCIE
Hotel Bôrik, Bôrik 15, Bratislava, SR
mapa
Trasa1: Hlavná stanica - Bôrik
autobus 93 na Hodžovo námestie, tam prestúpiť na trolejbus 203 alebo 207 a vystúpiť na zastávke Hummelova (zastávka na znamenie). Potom zabočiť doľava.
Trasa2: Autobusová stanica Mlynské Nivy - Bôrik
trolejbus 206 a 208 vystúpiť na Hodžovom námestí a odtiaľ 203 alebo 207. A výstup na zastávke Hummelova.
ROKOVACIE JAZYKY A PRÍSPEVKY V ZBORNÍKU
slovenský, český, anglický, nemecký, ruský
Odovzdanie prihlášky a anotácie príspevku: 15.01. 2006
Vyrozumenie prihláseného účastníka konferencie o akceptácii príspevku a jeho uverejnení v zborníku z konferencie: 30.01. 2006
Zaslanie príspevku: 17.02. 2006
Zaslanie programu účastníkom konferencie: 11.03. 2006
Konanie konferencie: 11.05. - 12.05. 2006
Všetky príspevky budú lektorované. Uverejnenie príspevku v zborníku z konferencie je podmienené úhradou vložného.
Všetky informácie týkajúce sa konferencie, ako program konferencie, radenie príspevkov, možnosti ubytovania, mapu Bratislavy, nájdete na priebežne aktualizovaných stránkach www.mtf.stuba.sk
VLOŽNÉ
1200,- Sk /30 EURO/ - zborník a org. výdavky
číslo účtu: 7000081412/8180
variabilný symbol: 3/2006
Kontaktná adresa organizátora:
Ing. Katarína Krelová, PhD.
Laurinská 14,
811 01 Bratislava
tel./fax: +421 2 5443 1730
e-mail: katarina.krelova@stuba.sk
PROGRAM KONFERENCIE
program konferencie.doc
PRÍSPEVKY
MEASURING SYSTEM FOR APPLICATION IN OPTICAL EXPERIMENTS
Adámek Petr, ČR
Co pro Tebe znamená pojem e-learning? Kvalitativní analýza studentských esejů
Andres Pavel, ČR
Systém manažérstva kvality vyučovacieho procesu
Arendášová Alexandra, SR
Quality assurance system: Substantiation and Methodical implementation
Balitsky Alexander, Russia
Indikátory didaktické kvality studijního textu distančního vzdělávání
Bednaříková Iveta, ČR
Problémové okruhy pedagogického výzkumu v oblasti přírodovědného a technického vzdělávání
Bílek Martin, ČR
Distanční studium v České republice
Bílý Jiří, ČR
Manažérstvo kvality v systéme výučby s uzavretým cyklom
Blaško Michal, SR
Úroveň niektorých kľúčových kompetencií u študentov MTF STU
Bustinová Ludmila, SR, Chmelárová Zuzana, SR
Dramatická výchova a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v ČR
Coufal Miroslav, ČR
Využití kooperativího učení pro zlepšování kvality výuky v doplňujícim pedagogickém studiu
Čábalová Dagmar, ČR
Autodiagnostika učitele jako předpoklad pro zlepšování kvality vyučovacího procesu
Čejková Iva, ČR
Inovačné metódy vyučovania odborných predmetov na SOŠ
Černáková Eleonóra, SR
„Kvalitní učitel“ technických předmětů z pohledu studentů ČVUT
Dobrovská Dana, ČR
Zvýšenie kvality prípravy učiteľov technických predmetov prostredníctvom inžinierskej pedagogiky
Driensky Dušan, SR
Požiadavky pedagogickej praxe na profil učiteľa odborných technických predmetov
Hambalík Alexander, SR
Kontrola kvality edukačního procesu
Honzíková Jarmila, ČR
K problematice systémového přístupu v pedagogice
Horák Josef ČR
Nutnosť zavedenia informačnej výchovy do vzdelávania
Horváthová Zuzana, SR, Švejda Gabriel, SR
Kurikulum predmetu Kvalita školy
Hrmo Roman, SR
Možnosti kooperativního přístupu v procesu cizojazyčného vyučování
Hrušková Lenka, ČR
Zvyšovanie kvality výučby základného kurzu programovania
Jacková Jana, SR
Skúsenosti s využívaním E-vzdelávania v predmete Manažérske informačné systémy
Janošcová Renata, SR
Vplyv nadväznosti matematických predmetov na kvalitu vyučovacieho procesu
Jašková Dana, SR
Kvalita Doplňujúceho pedagogického štúdia
Jurigová Eva, SR
Ľudský faktor vo vyučovacom procese
Kajanová Jana, SR
Stredná škola ako jeden z faktorov determinujúcich kvalitu absolventov vysokoškolského vzdelávania
Kaššáková Viera, SR
Kľúčové kompetencie a celoživotné vzdelávanie
Kavecký Martin, SR
Spatřují žáci ve škole a učivu smysluplnost?
Knecht Petr, ČR
Zkvalitnění výuky cizího jazyka využitím prvků programu RWCT
Kollárová Jana, ČR
Komunikačné a kooperačné kompetencie v príprave študentov STU.
Kostelník Jan, SR, Koláriková Helena, SR
WYKORZYSTANIE POKAZU W STRATEGII MULTIMEDIALNEJ JAKO METODY UCZENIA SIĘ POPRZEZ OBSERWACJĘ
Krauz Antoni, PL
Kvalita pedagogického vzdelávania vysokoškolských učiteľov STU
Krehlíková Andrea, SR
Kľúčové kompetencie absolventa technickej vysokej školy
Krehlíková Andrea, Alexandra Arendášová, SR,
Skúsenosti s experimentálnou výučbou predmetu „Kvalita školy“
Krelová Katarína, SR
Samohodnotenie školy a jeho dôležitá úloha v manažérstve kvality
Krištofiaková Lucia, SR
Kritéria hodnocení a klasifikace osvojených dovedností
Kříž Emil, ČR
Požadavky uplatňované při didaktické transformaci a kvalita výuky
Jiří Kropáč, ČR, Jitka Kropáčová, ČR
Integrace informační vědy do systému výuky odborných předmětů
Krpálek Pavel, ČR
Vplyv hodnotenia na klímu triedy
Kubaliaková Zuzana, SR
Vliv vybraných prvku v procesu projektování výuky na kvalitu vyučovacího procesu
Kubíček Zbyněk, ČR
Hodnotenie kvality výučby študentmi Slovenskej technickej univerzity
Kundrátová Mariana, SR
Hodnotenie zrozumiteľnosti učebného textu
Labašová Eva, SR
Realizacja filmu dydaktycznego - składową jakości przygotowania nauczycieli
Lib Waldemar, PL
Pomáhá pedagogické vzdělávání vysokoškolských učitelů - inženýrů zvyšovat kvalitu jejich výuky?
Lisalová Jindra, ČR, Papřoková Anna, ČR
Studium pedagogiky nebo studium v oblasti pedagogických věd v rámci DVPP?
Mach Petr, ČR
KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA W ZAKRESIE PLANOWANIA PRACY DYDAKTYCZNEJ
Mastalerz Elżbieta, PL
LANGUAGE DEPARTMENT CONTRIBUTION TO HIGH-QUALITY ENGINEERING EDUCATION
Mironovová Emília, Miština Juraj, Waleková Gabriela, SR
Požiadavky na osobnosť učiteľa - inžiniera v súčasnosti
Mudriková Andrea, Španková Jaroslava, SR
Celoživotné vzdelávanie ako jedna z podmienok profesnej úspešnosti inžiniera - technika
Mudriková Andrea, SR
Požiadavky Kodanskej deklarácie ako východisko pre budovanie systému manažérstva kvality vzdelávania
Nováková Renata, SR
Školský manažment ako systémový element kvality školy
Obdržálek Zdenek, SR, Polák, Jozef SR
Pedagogická efektivita vzdělávání v rámci „Pedagogického studia učitelů“
Opletalová Alena, ČR
Displays individuality of participants of educational process as psychological criterion of its quality
Osmina Elena, Russia
Multimediálna študijná pomôcka pre úvod do štúdia fyziky na vysokých technických školách
Ožvoldová, Miroslava, SR
PROCESY UCZENIA SIĘ
Piecuch Aleksander, PL
Vybrané aspekty vzdelávacej informatiky v kontexte školského manažmentu
Pisoňová Mária, SR
Slovenský učiteľ kompetentný pre Európu
Prokypčáková Katarína, SR, Malá Dana, SR
Korelácia vedomostnej úrovne z fyziky medzi stredoškolskými študentmi a študentmi MTF STU
Riedlmajer Róbert, SR, Krajčovič Jozef, SR
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy
Semrád Jiří, ČR, Škrabal Milan, ČR
Evaluace stavebnic pro použití při výuce elektrotechniky
Serafín Čestmír, ČR
Rozvoj kompetencí vysokoškolských učitelů
Slavík Milan, ČR
THE APPLICATION OF COMPUTERS IN ENVIRONMENTAL STUDIES AND IN EDUCATION
Sobczyk Wiktoria, PL
Kvalitativní stránka lidského kapitálu v procesu vzdělávání
Soukup Alexandr, ČR
Metody zkvalitnění vyučovacího procesu na vysoké škole
Šafránková Jana, ČR
ON MEASURING QUALITY OF ONLINE EDUCATIONAL PROGRAMMES
Šimonová Ivana, ČR
Růst kvality vzdělávacího procesu na VŠ formou zdokonalování řízení výrobních praxí
Šrédl Karel, ČR
Skúsenosti zo zavádzania a uplatňovania manažérstva kvality vo vybraných školách v SR
Tináková Katarína, SR
kvalita elektronického vzdelávania
Tóblová Eva, SR
Kvalita výchovy a vzdelávania
Turek Ivan, SR, Albert Sándor, SR
Výskum efektívnosti výučby predmetu KVALITA ŠKOLY v doplňujúcom pedagogickom štúdiu učiteľov technických predmetov na stredných školách
Turek Ivan, SR
Komunikácia vo výchovno-vzdelávacom procese ako jeden z determinantov jeho kvality
Vašková Ľubica, SR
Vlastní hodnocení školy a realita
Vašťatková Jana, ČR, Prášilová Michaela, ČR
K případovým studiím v kontextu autoevaluačních procesů
Vašťatková Jana, ČR
Použitie hypertextových e - návodov vo vyučovaní elektrotechniky na MTF STU
Vragaš Stanislav, SR, Kostelník Jan, SR
WPŁYW TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH NA JAKOŚĆ EDUKACJĘ
Walat Wojciech, PL
História a súčasnosť výučby environmentalistiky na Materiálovotechnologickej fakulte STU v Trnave
Wittlinger Viktor, SR
MOŽNOSTI UBYTOVANIA